ISIS 1998, št.
1
Pismo ZD Zobozdravstveno varstvo Nova Gorica Mestni občini
Nova Gorica
Spoštovani načelnik g. Štefan Krapše,
med našim zavodom in Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije -
območna enota Nova Gorica (Območna enota) obstaja kup odprtih problemov,
ki slabšajo zobozdravstveno oskrbo občanov in jih morate kot visok predstavnik
naših ustanoviteljev na vsak način spoznati, zlasti ko slišimo, da so vam
bili zelo enostransko in pomanjkljivo prikazani.
-
Na Združenju zdravstvenih zavodov Slovenije smo dobili podatek, da v letu
1996 triintrideset od štiriinpetdeset zdravstvenih domov v zobozdravstveni
dejavnosti ni izpolnilo plana po pogodbi z ZZZS. Logično je, da so oblastni
organi sprejeli vrsto ukrepov, da bi se to ne dogajalo več. Naš zavod je
plan izpolnil 100,06 %. Vendar nas delavci Območne enote nadzirajo na vseh
mogočih in nemogočih področjih ter nam podeljujejo kazni, kot da bi bili
lenuhi. Ker zobozdravstvena služba posebno v večjih krajih ne pokriva vseh
potreb in naši delavci izgubijo veliko časa in živcev v pogovorih z nezadovoljnimi
občani, so kazni in nadzori vsaj v našem primeru brezpotrebno dodatno razburjanje
zobozdravnic ter zobozdravnikov.
-
Območna enota plačuje 3 zobozdravnike za odrasle manj, kot jih je plačevala
konec osemdesetih let. Nikoli ni našla moči in hrabrosti, da bi to priznala
občanom ter predstavnikom oblasti, ampak vzroke za premajhno zmogljivost
zobozdravstvenega varstva išče samo v našem zavodu in kvečjemu še med zasebnimi
zobozdravniki s koncesijo. Tako hote ali nehote ruši zaupanje med zdravniki
in občani, ki je pogoj za uspešno zdravljenje.
-
Trdno smo prepričani, da bi bil ob nadzoru števila storitev, ki se izvaja,
potreben samo še strokovni nadzor! Namesto ostalih nadzornikov in razkošnih
stavb ZZZS pa bi lahko odobrili kakšnega zobozdravnika več, ki bi bistveno
več prispeval k zobozdravstveni oskrbi občanov.
-
Dokler pa imamo, poleg nadzora števila storitev, še nadzor delovnega časa,
predlagamo, da bi nam Območna enota plačevala do 5 % preseganje delovnega
načrta in nam od 5 % do 10 % preseganje krila vsaj materialne stroške.
Sedaj ne plača niti desetinke preseganja in obenem ne dovoli prenos storitev
v naslednje leto. Tako direktorji zdravstvenih domov stojijo pred nerešljivo
nalogo, kako recimo pri 35 zobozdravnikih doseči natančno 100 % letni načrt
storitev. Če kakšen zobozdravnik zaradi pritiska pacientov in prostovoljnega
podaljševanja delovnega časa predčasno izpolni letni načrt, mora po sedanjih
pravilih sedeti na delovnem mestu in zastonj opravljati morebitne neodložljive
posege. Gospod načelnik, če nas odrešite vsaj enega od teh poneumljajočih
predpisov, vam bomo zelo hvaležni.
-
Območna enota izkorišča položaj našega glavnega plačnika in zahteva, da
v letnih pogodbah sprejmemo delo ob petkih popoldne in v soboto zjutraj,
čeprav to ni določeno v nobenih aktih in čeprav nam zato ne dodeli nobenih
dodatnih sredstev. Zahteva višji zobozdravstveni standard občanov, kot
ga poznajo v drugih regijah, kar je načeloma dobro, vendar ga ne plača.
-
Do najbolj morastih sanj pa pride, ko Območna enota prične primerjati število
pacientov, ki so se opredelili za dolgoročnega zobozdravnika in čakalno
dobo na novo vpisanih občanov pri istem zobozdravniku.
Kaj dela nadpovprečni zobozdravnik, ki mu je edino vodilo stroka? Pacienta
celostno oskrbi in ga potem naroča na ponovne preglede, da vzdržuje optimalno
zobozdravstveno stanje. Pacienti so kratkoročno in dolgoročno zadovoljni
z njim. O njem se širi dober glas, zato ima v čakalni knjigi mnogo vpisanih
pacientov in posledično dolgo čakalno dobo. Ker kakovostna celostna oskrba
zahteva več časa, pa ima nekaj manjši krog pacientov (beri zanj opredeljenih
pacientov).
Kaj dela povprečni zobozdravnik, ki se ukloni nareku Območne enote?
Gasi samo največje požare, zato lahko sprejme več pacientov, kar ima za
posledico večje število zanj opredeljenih pacientov in krajšo čakalno dobo.
Čakalna doba je krajša tudi zaradi tega, ker takšno delo večkrat vodi v
predčasno izgubo zobovja in pacienti vsaj dolgoročno niso tako zadovoljni
z njimi kot z nadpovprečnim zobozdravnikom.
Sedaj sledi veliki finale, ko Območna enota prične iskati način, kako
bi nadpovprečnega zobozdravnika prisilila, da bi postal povprečen, ter
imel tako večje število opredeljenih in manjšo čakalno dobo. Trezen človek
težko razume, kako je to sploh mogoče. Posebno, če pomislimo, da sta v
našem primeru tako nadpovprečni kot povprečni zobozdravnik v celoti opravila
načrt storitev. Torej zaradi vseh šikaniranj zobozdravstvenih delavcev,
ki so bile naštete v tej in predhodnih točkah, ne bo postorjena niti ena
zobozdravstvena storitev več. Če pa bo po pomoti napravljena, ne bo plačana!
Še Kafka bi se lahko učil od nas!
Navedena stališča je 21. novembra 1997 obravnaval in sprejel strokovni
svet zavoda. Vam, gospod načelnik pa je prepustil odločitev, če boste z
njimi seznanili mestne svetnike.
Lepo pozdravljeni!
Direktor:
prim. Rafael Podobnik, dr. stom.
|
prejšnji članek
|
naslednji članek
|
|
|