ISIS 1998, št. 2
 

odmevi

Kakovost, javnost dela, zadovoljstvo bolnikov in nagrada za najbolj priljubljenega zdravnika

Odmev na članek Iatropopularizacija?

Janko Kersnik

Ocenjevanje kakovosti našega dela se vedno bolj izmika zaprtim krogom zdravstvenih poklicev in se odkriva javnosti. Javnost dela zdravstvene službe je eno izmed vodilnih načel sodobnih sistemov zdravstvenega varstva, ki jo zagotavljajo z različnimi oblikami presoj posameznikov, zdravstvenih ustanov, postopkov in sredstev oskrbe (npr. podaljševanje licence) ter s pritožnim sistemom zdravstvene službe (1). S pritožnim sistemom je uporabnikom omogočeno izražanje svojega mnenja o kakovosti oskrbe, ki so je bili deležni. Zamenjava osebnega zdravnika, svobodna izbira osebnega zdravnika in zdravnika na sekundarni ravni, možnost pritožbe in merjenje zadovoljstva so prvine pritožnega sistema. Zadovoljstvo je izraženo uporabnikovo dojemanje lastne izkušnje z zdravstveno oskrbo, posameznim postopkom, posameznim izvajalcem, zdravstveno ustanovo v celoti ali njenim delom in s sistemom zdravstenega varstva. V zdravstveni oskrbi uporabniki kakovost pogosto povezujejo s človeškim dejavnikom in vedenjskimi lastnostmi, kot so prijaznost, pravočasnost, stalnost, odnos med zdravnikom in bolnikom in z dojemanjem izvajalčeve strokovnosti. To poleg dobrega sporazumevanja največ prispeva k bolnikovemu zadovoljstvu in njegovi oceni kakovosti oskrbe. Zadovoljstvo kot družbeni izid zdravstvene oskrbe je (subjektivno obaravano) merilo kakovosti oskrbe. Kljub svoji pomembnosti in uporabi v drugih proizvodnih in storitvenih dejavnostih, pa zadovoljstvo ne more biti edino merilo kakovosti oskrbe. Ocenjevanje strokovnega vidika kakovosti dela ostaja v rokah strokovnjakov.

Kaj pa izbira najbolj priljubljenega zdravnika? Na prvi pogled je to nekaj, kar ne sodi v celovito zamisel o izboljševanju kaovosti. Vznemirja tudi misel, da se to dogaja v javnih občilih izven vplivnega področja zdravstvene dejavnosti. Pa vendar, kdorkoli razmišlja o kakovosti, se bo strinjal, da lahko različne poti vodijo k istemu cilju, boljši kakovosti. Spodbude pomembno vplivajo na spremembo sloga našega dela. Poleg osebne rasti, finančnih spodbud so različen oblike "nagrad za najboljšega izvajalce" pomembno orodje vodilnih v številnih podjetjih za spodbujanje zaposlenih k željenim spremembam. Izbira najbolj priljubljenega zdravnika družinske/splošne medicine sodi v skupino "nagrad". Ker je bil javno izražen dvom o tem početju (2), bom poskušal oceniti dobre in slabe plati te akcije:

Najprej dobre plati:

Med slabimi platmi ne moremo mimo naslednjih:

V celoti vzeto prinaša letošnja akcija revije Viva pozitivni veter v jadra kakovosti. Vsak svež veter pa dvigne tudi nekaj valov. Če se bo (kot je obljubljeno) akcija nadaljevala tudi v prihodnje, bo seveda moral pluti tudi skozi take valove in bez potrebnih izboljšav je ne bo več mogoče ocenjevati tako dobrohotno.

Literatura:

1. Kersnik J. Kakovost v splošni medicini. Ljubljana: Sekcija za splošno medicino - SZD, 1997: (v tisku).

2. Žmavc A. Iatropoularizacija? ISIS 1997; 6:52.



 
prejšnji članek
naslednji članek
  
X

OPOZORILO : Pregledujete staro stran IBMI

Vsebine na strani so zastarele in se ne posodabljajo več. Stara stran zajema določene članke in vsebine, ki pa morajo biti še vedno dostopne.

Za nove, posodobljene vsebine se obrnite na http://ibmi.mf.uni-lj.si/